Winkelvoorschriften
REGELS VOOR ONLINE WINKELS
De online winkel die actief is op www.meowbaby.nl wordt gerund door MATHILDE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, met hoofdkantoor in Kołobrzeg, op ul. Witkowice 1, 78-100 Kołobrzeg, geregistreerd in het Nationale Rechtbankregister dat wordt bijgehouden door de Districtsrechtbank in Koszalin, 9e Handelsafdeling van het Nationale Rechtbankregister onder KRS-nummer: 0001182819, NIP: 6711867819, REGON: 542199358, hierna de "Verkoper" genoemd.
U kunt contact opnemen met de Verkoper via:
-
op de telefoonnummers: +48 883 333 022 (Winkel is geopend van 8.00 tot 16.00 uur op werkdagen, gefactureerd als een regulier telefoongesprek volgens het tariefpakket van de serviceprovider van de klant),
-
met behulp van het e-mailadres meow@meowbaby.nl.
§ 1 ALGEMENE BEPALINGEN
-
De volgende betekenissen zijn vastgesteld voor de woorden:
-
REGELS – deze regelgeving,
-
CLIËNT – een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid maar met rechtsbevoegdheid, die een bestelling plaatst in de online winkel onder de voorwaarden zoals gespecificeerd in dit reglement,
-
ONDERNEMER MET CONSUMENTENRECHTEN – een natuurlijke persoon met de status van ondernemer, ingeschreven in het CEIDG-register, die een bestelling plaatst binnen zijn/haar bedrijfsactiviteit, maar die geen verband houdt met de professionele aard van die activiteit. Deze status geldt alleen voor klanten met een afleveradres of statutaire zetel in Polen.
-
CONSUMENT – een Klant die een natuurlijke persoon is, die de Online Winkel gebruikt voor doeleinden die niet rechtstreeks verband houden met zijn zakelijke of professionele activiteit,
-
GOEDEREN, PRODUCTEN – een roerend goed dat in de Online Winkel wordt gepresenteerd en dat het onderwerp is van de Koopovereenkomst,
-
VERKOOPOVEREENKOMST – een koopovereenkomst voor goederen in de zin van het Burgerlijk Wetboek, gesloten tussen de Verkoper en de Klant, met gebruikmaking van de onlinedienst van de Winkel,
-
ONLINE WINKEL (WINKEL) – een online service beschikbaar op www.meowbaby.nl , waar de Klant een Bestelling kan plaatsen,
-
VOLGORDE – een wilsverklaring van de Klant waarin duidelijk het soort en de hoeveelheid Goederen wordt vermeld, met als rechtstreeks doel het sluiten van een Koopovereenkomst.
-
-
De bedrijfsactiviteit van de Winkel is de verkoop van producten die momenteel in het assortiment zitten en het mogelijk maken voor de Klant om via de website bestellingen te plaatsen voor aangeboden producten. Gebruik van deze dienst is mogelijk na registratie en inloggen door de Klant in de Winkel of door het bestelformulier correct in te vullen zonder dat de Klant hoeft in te loggen. De Winkel biedt de Klant de mogelijkheid om gratis door het assortiment van de Winkel te bladeren op de productpagina's.
-
De verkoop vindt plaats via internet, tussen de koper die de bestelling plaatst en de verkoper, de winkel.
-
Iedere Klant die producten koopt die door de Winkel worden aangeboden, is verplicht kennis te nemen van de inhoud van deze Algemene Voorwaarden.
§ 2 TECHNISCHE VOORWAARDEN VOOR HET PLAATSEN VAN BESTELLINGEN
-
Technische vereisten die nodig zijn om de diensten van de Winkel te gebruiken:
-
internetverbinding,
-
correct geconfigureerde browser,
-
huidig, actief en correct geconfigureerd e-mailaccount,
-
ingeschakelde cookies en Java Script-ondersteuning
-
programma voor het lezen van PDF-bestanden.
-
-
Indien de Klant gebruik maakt van apparatuur of software die niet voldoet aan de hierboven vermelde technische vereisten, garandeert de Winkel niet dat de dienst naar behoren functioneert en behoudt zich het recht voor dat dit de kwaliteit en het verloop van de Bestellingsprocedure negatief kan beïnvloeden.
-
Het is de Klant verboden om onrechtmatige inhoud aan te leveren, waaronder begrepen productbeoordelingen.
-
De Winkel zorgt ervoor dat alle beoordelingen met betrekking tot Producten die in de Winkel worden aangeboden, uitsluitend afkomstig zijn van Klanten die het betreffende Product hebben gekocht. Om deze reden beperkt de Winkel de toegang tot de productbeoordeling en het beoordelingsformulier tot Klanten met een actief klantaccount in de Winkel en waarop de aankoop van het betreffende Product is geregistreerd in de Bestelgeschiedenis. Toegang tot het beoordelingsformulier is ook beschikbaar voor Klanten die het Product zonder registratie hebben gekocht. Deze Klanten ontvangen een speciale link in de e-mail ter bevestiging van de Bestelling, waarmee ze toegang krijgen tot het formulier voor het indienen van een beoordeling en beoordeling van het betreffende Product.
-
De Klant kan zich abonneren op de nieuwsbrief van de Winkel. Deze nieuwsbrief is een periodieke verzending van informatie over de producten en diensten van de Winkel. Om zich te abonneren op de nieuwsbrief, vult de Klant zijn e-mailadres in op het nieuwsbriefformulier op de website van de Winkel en bevestigt daarmee tegelijkertijd toestemming voor de verwerking van zijn persoonsgegevens voor dit doel en het toesturen van promotionele content naar het opgegeven e-mailadres. De nieuwsbrief kan op elk moment worden afgemeld. Hiervoor wordt de Klant verzocht een opzegverklaring in te dienen via het e-mailadres van de Winkel: meow@meowbaby.nl of door te klikken op de afmeldlink in de e-mail die bij de nieuwsbrief is verzonden.
§ 3 REGISTRATIE
-
Registratie in de Store is gratis en optioneel.
-
Registratie in de Winkel is gebaseerd op een correct ingevuld registratieformulier, waarin de Klant de benodigde identificatiegegevens (voornaam, achternaam), e-mailadres en wachtwoord verstrekt; de huidige Algemene Voorwaarden van de Winkel accepteert en een verklaring aflegt waarin hij/zij toestemming geeft voor de verwerking van persoonsgegevens voor zover nodig voor de correcte uitvoering van de Bestellingen van de Klant. Accountregistratie kan ook worden gedaan door het betreffende vakje aan te vinken tijdens het plaatsen van de Bestelling. Een bevestigingsbericht van het aanmaken van een account wordt verzonden naar het e-mailadres dat de Klant op het registratieformulier heeft opgegeven. Na ontvangst van het bevestigingsbericht van de registratie komt een overeenkomst betreffende accountbeheer tot stand tussen de Klant en de Winkel.
-
Nadat u zich in de Winkel heeft geregistreerd, kunt u inloggen met behulp van de gegevens die u op het registratieformulier heeft verstrekt. U kunt de gegevens ook wijzigen op basis van een later verzoek van de Klant.
-
Registratie en inloggen op het account van de Klant kan ook worden gedaan door het Facebook- of Google-account van de Klant te koppelen aan het Store-account. Klik hiervoor op de betreffende knop tijdens de registratie of het inloggen en volg de instructies op het scherm van de gekoppelde accountprovider voor een correcte registratie of het inloggen.
-
Om een klantaccount uit de Winkel te verwijderen (beëindiging van het contract), dient u een verzoek tot verwijdering van het account te sturen naar het e-mailadres meow@meowbaby.nl, met de identificatiegegevens van de klant die momenteel in de Winkel is geregistreerd. Dit geldt niet voor situaties waarin de Winkel bezig is met het verwerken van een bestelling van de klant. In dat geval treedt de beëindiging van het contract in werking zodra de betreffende bestelling is voltooid.
-
De Winkel maakt het mogelijk om bestellingen te plaatsen zonder dat registratie en inloggen in de Winkel nodig zijn. Hiertoe dient de Klant elke keer tijdens het plaatsen van een bestelling een elektronisch formulier in te vullen door de door de Winkel vereiste gegevens in te voeren die nodig zijn voor identificatie en het sluiten en uitvoeren van de Koopovereenkomst (voornaam, achternaam, e-mailadres, telefoonnummer - optioneel, afleveradres). De Klant is verplicht de huidige Algemene Voorwaarden te accepteren en toestemming te geven voor de verwerking van persoonsgegevens ten behoeve van de Bestelling. Zonder registratie in de Winkel heeft de Klant geen account, wat toegang geeft tot automatische ordertracking.
§ 4 BEVELINGEN
-
Informatie over het in de Winkel beschikbare assortiment geldt als uitnodiging tot het sluiten van een overeenkomst in de zin van artikel 71 van het Burgerlijk Wetboek.
-
Door een bestelling te plaatsen, nodigt de klant uit om een koopovereenkomst te sluiten voor de bestelde producten in de winkel. Het bestelproces begint met het bevestigen van de servicekenmerken via de productpagina. De klant wordt geïnformeerd over de verwachte verwerkingstijd van de bestelling, de beschikbaarheid van het product, de prijs, betaalmethoden en mogelijke bezorgopties. Om het product te kunnen leveren, is de klant verplicht om zijn adresgegevens te verstrekken of te verifiëren indien hij/zij eerder een account heeft aangemaakt. Voordat de bestelling wordt geplaatst (via de knop "Bestellen en betalen"), bevestigt de klant dat hij/zij deze algemene voorwaarden heeft gelezen en stemt hij/zij in met de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens ten behoeve van de bestelling.
-
De bevestiging van de aanvaarding van de bestelling die de Winkel naar het door de Klant opgegeven e-mailadres stuurt, vormt een verklaring van aanvaarding van de bovengenoemde uitnodiging. Indien de Klant, voordat hij de bestelling heeft bevestigd (door op de knop "Bestellen en betalen" te klikken), het gebruik van de dienst staakt en de Winkel verlaat, komt de overeenkomst niet tot stand.
-
Wanneer een Klant als ondernemer een aankoop doet, is hij verplicht om bij het plaatsen van de Bestelling een BTW-identificatienummer (NIP) te verstrekken. Indien dit niet het geval is, wordt aangenomen dat de Klant als Consument koopt.
-
Of een Klant die als ondernemer is ingeschreven in het CEIDG-register, de status van ondernemer met consumentenrechten heeft, wordt per geval door de Winkel beoordeeld op basis van de door de Klant tijdens het bestelproces van het Product gedane uitspraken.
-
Om een bestelling te plaatsen, is de klant verplicht een keuze te maken uit de beschikbare opties in de winkel: bestelde producten, bezorgmethode, betaalmethode en het afleveradres opgeven. De keuze wordt gemaakt door: het product te kiezen en het aan de winkelwagen toe te voegen.
-
De Klant kan een onbeperkt aantal producten voor de Bestelling selecteren uit de hoeveelheid van een bepaald Product die beschikbaar is voor Bestellingen. Wanneer hij naar de Winkelwagen gaat, ontvangt hij een overzicht van de geselecteerde Producten. Indien het aantal Producten beperkt is, geeft de Winkel dit aan op de productpagina.
-
Indien de Producten waarop de Bestelling betrekking heeft niet op voorraad zijn, niet bij de leveranciers van de Winkel beschikbaar zijn, of om andere redenen niet beschikbaar zijn en de Bestelling van de Klant niet kan worden uitgevoerd, zal de Winkel de Klant hiervan uiterlijk 14 (veertien) dagen na de datum waarop de Bestelling is geplaatst, op de hoogte stellen. In dat geval heeft de Klant het recht om te beslissen of hij akkoord gaat met de uitvoering van de Bestelling binnen de door de Winkel voorgestelde termijn of om de overeenkomst te ontbinden. Indien het niet mogelijk is om een deel van de bovengenoemde Bestelling uit te voeren, wordt de Klant geïnformeerd over de status van de Bestelling en neemt hij een beslissing over de wijze waarop de Bestelling zal worden uitgevoerd. De Klant kan kiezen tussen:
-
gedeeltelijke uitvoering - indien de Klant voor deze optie kiest, wordt de Bestelling uitsluitend uitgevoerd voor beschikbare Producten;
-
annulering van de gehele Bestelling (terugtrekking).
-
In geval van herroeping van de overeenkomst zal de Winkel het betaalde bedrag als prijs aan de Klant terugbetalen. De kennisgeving wordt verzonden naar het e-mailadres dat de Klant heeft opgegeven bij de Bestelling of het registratieformulier. Indien er binnen 7 (zeven) dagen na de kennisgeving geen beslissing is genomen, wordt de Bestelling geannuleerd voor de niet-beschikbare Producten.
9. De maximale verwerkingstijd van een bestelling bedraagt 21 werkdagen.
§ 5 PRODUCTPRIJZEN EN BETALINGSMETHODEN
-
De voor elk Product vermelde prijs is bindend op het moment dat de Klant de Bestelling plaatst. De productprijzen op de website van de Winkel zijn inclusief btw (indien van toepassing vanwege de plaats van levering) en exclusief verzendkosten. De prijs kan een individueel toegepaste korting of terugbetaling bevatten die automatisch aan de Klant wordt toegekend – informatie hierover vindt u in het Besteloverzicht.
-
De levering van het product vindt plaats in de volgende varianten die in de winkel worden aangeboden:
-
via een koeriersbedrijf.
Informatie over de bezorgkosten vindt u tijdens het bestelproces, voordat u een bestelling plaatst.
-
-
De bezorgkosten zijn inbegrepen in de productprijzen, afhankelijk van de bestelde goederen en de door de Klant gekozen bezorgmethode bij het plaatsen van de bestelling.
-
De Verkoper biedt de Klant de volgende betaalmethoden voor Producten:
-
Traditionele bankoverschrijving,
-
Elektronische betalingen en kaartbetalingen via de dienst DotPay/Przelewy24.pl - de betalingsverwerking wordt uitgevoerd door PayPro SA (PayPro), gevestigd in Poznań, Kanclerska 15 (60-327), KRS 0000347935, NIP 7792369887, geregistreerd in het register van binnenlandse betalingsinstellingen dat wordt bijgehouden door de Poolse Autoriteit voor financieel toezicht onder nummer UKNF IP24/2014.
-
Uitgestelde betalingen via PayPo-service - de betalingsverwerking wordt uitgevoerd door PayPo Sp. z o. o. gevestigd in Warschau, ul. Domaniewska 39 (02-672 Warschau), geregistreerd in het handelsregister bijgehouden door de districtsrechtbank voor de hoofdstad Warschau in Warschau, 13e handelsafdeling van het nationale rechtbankregister onder KRS-nummer 0000575158, met een aandelenkapitaal van PLN 1.075.650, NIP: 521-37-05-997, REGON: 362485126. Het bedrijf is geregistreerd in het register van kredietinstellingen onder nummer RIP000135 en het register van kleine betalingsinstellingen onder nummer MIP43/2019, bijgehouden door de Poolse financiële toezichthoudende autoriteit.
-
Uitgestelde betalingen via de Alior Bank Online Installments-service - betalingsdiensten worden geleverd door Alior Bank Spółka Akcyjna met hoofdkantoor in Warschau, ul. Łopuszańska 38D, geregistreerd onder KRS-nummer 0000305178 in het ondernemersregister van de arrondissementsrechtbank van de hoofdstad Warschau, XIIIe handelsafdeling van het nationale gerechtsregister; NIP 1070010731; maatschappelijk kapitaal en gestort kapitaalbedrag: PLN 1.305.539.910.
-
Elektronische betalingen via het virtuele portemonnee-systeem PayPal - betalingsdiensten worden geleverd door PAYPAL POLSKA SPÓŁKA Z OO KRS: 0000289372, NIP: 5252406419, REGON 14110822500000, hoofdkantoor op ul. Emili Plater 53, 00-113 Warschau.
-
Betalingen bij de optie "contant bij aflevering" kunnen contant of met kaart worden voldaan (afhankelijk van de technische mogelijkheden van de koerier).
-
Betaalkaarten: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. De entiteit die online betaaldiensten levert is AutoPay SA.
-
-
Indien een bestelling wordt geplaatst en een andere betaaloptie dan contant bij levering wordt gekozen, en de betaling voor deze bestelling niet binnen veertien (14) dagen wordt bijgeschreven, wordt de bestelling geannuleerd. Indien de betaling na drie (3) werkdagen na het plaatsen van de bestelling niet is bijgeschreven, ontvangt de klant een betalingsherinnering op het opgegeven e-mailadres.
-
Levering van de bestelling vindt plaats binnen de termijn die in de orderbevestiging is vermeld en die vooraf door de Klant is geaccepteerd, maar uiterlijk binnen 30 (dertig) dagen na de datum van contractsluiting. De winkel vermeldt de geschatte levertijd op de productpagina.
-
De orderuitvoering start zodra de webwinkel een bevestiging van de betalingsentiteit heeft ontvangen dat de betaling succesvol is uitgevoerd.
§ 8 KLACHTEN
-
De Winkel is verplicht de goederen zonder gebreken af te leveren en alle diensten te verrichten conform de gesloten Overeenkomst.
-
De goederen zijn in overeenstemming met het contract indien in het bijzonder het volgende nog steeds in overeenstemming is met het contract:
-
beschrijving, type, hoeveelheid, kwaliteit, volledigheid en functionaliteit, en met betrekking tot goederen met digitale elementen – ook compatibiliteit, interoperabiliteit en beschikbaarheid van updates;
-
geschiktheid voor een bepaald doel waarvoor de Consument het nodig heeft, waarover de Consument de Verkoper uiterlijk bij het sluiten van de Koopovereenkomst heeft geïnformeerd en die door de Verkoper zijn aanvaard.
-
-
Bovendien moeten de goederen, om als in overeenstemming met het contract te worden beschouwd, aan de volgende voorwaarden voldoen:
-
geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor goederen van dit type gewoonlijk worden gebruikt, rekening houdend met de toepasselijke wettelijke voorschriften, technische normen of goede praktijken;
-
in een zodanige hoeveelheid voorkomen en zodanige eigenschappen bezitten, waaronder duurzaamheid en veiligheid, en met betrekking tot Goederen met digitale elementen - ook functionaliteit en compatibiliteit, die typisch zijn voor Goederen van dit soort en die de Consument redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van de Goederen,
-
worden geleverd met de verpakking, accessoires en instructies die de Consument redelijkerwijs mag verwachten;
-
van dezelfde kwaliteit zijn als het monster of patroon dat de Winkel aan de Consument ter beschikking heeft gesteld vóór het sluiten van de overeenkomst, en overeenkomen met de beschrijving van dat monster of patroon.
-
-
De Winkel is niet aansprakelijk voor non-conformiteit van de Goederen met de verkoopovereenkomst indien de Consument uitdrukkelijk is geïnformeerd dat een specifiek kenmerk van de Goederen afwijkt van de hierboven gespecificeerde conformiteitsvereisten en de afwezigheid van dat specifieke kenmerk van de Goederen heeft aanvaard.
-
De Winkel is aansprakelijk voor non-conformiteit van de Goederen met de overeenkomst als gevolg van een onjuiste installatie van de Goederen indien:
-
deze door de Winkel of onder haar verantwoordelijkheid is uitgevoerd;
-
een onjuiste installatie door de Consument het gevolg is van fouten in de door de Verkoper of een derde verstrekte instructies (in het geval van Goederen met digitale elementen).
-
-
Indien gebreken in de geleverde goederen worden geconstateerd, kan de Klant naar eigen goeddunken een beroep doen op garantierechten indien er garantie is verleend, en op rechten die voortvloeien uit de garantieaansprakelijkheid van de Winkel. Garantierechten en rechten uit garantieaansprakelijkheid staan los van elkaar.
-
Indien de Klant gebreken constateert in het geleverde product of de geleverde diensten, kan hij een klacht indienen en de Winkel informeren over de geconstateerde onregelmatigheden, de onregelmatigheden documenteren ter verificatie van de claims en aangeven of hij reparatie of vervanging van de Goederen door nieuwe wenst. De klacht kan elektronisch of schriftelijk worden ingediend op het adres van de Winkel.
-
Bij overeenkomsten met consumenten en ondernemers met consumentenrechten is de verkoper aansprakelijk voor de geleverde diensten op grond van garantie en/of contractuele aansprakelijkheid. Deze aansprakelijkheid is uitgesloten ten opzichte van klanten met een andere status.
-
De Winkel zal onverwijld, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht, een standpunt innemen over de ingediende klacht en de Klant informeren over de verdere procedure. De Winkel zal de klager onmiddellijk schriftelijk of per e-mail op het in de klacht vermelde e-mailadres op de hoogte stellen van de uitkomst van de klachtbeoordeling.
-
De Consument kan in de eerste plaats van de Winkel verlangen dat de Goederen worden gerepareerd of vervangen door nieuwe Goederen.
-
Als de winkel:
-
heeft geweigerd de goederen te repareren of te vervangen, of deze niet in overeenstemming heeft gebracht met het contract;
-
het gebrek blijft bestaan ondanks pogingen om het te verhelpen;
-
het gebrek aan de goederen is te ernstig om te worden hersteld;
-
De Winkel heeft aan de Klant verklaard of uit de omstandigheden volgt dat het niet mogelijk zal zijn om de Goederen binnen een redelijke termijn of zonder buitensporige kosten in overeenstemming te brengen met de overeenkomst.
In dat geval kan de Klant een prijsverlaging of ontbinding van de overeenkomst eisen.
-
-
Het transport van producten waarvoor een garantieclaim geldt, is voor rekening van de Winkel en vindt plaats via de door de Winkel aangegeven verzendmethode. De Winkel accepteert geen zendingen die onder rembours worden verzonden. In sommige gevallen is het niet nodig om het geclaimde product te verzenden en kan de Verkoper zich beperken tot het inspecteren van foto's die door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten zijn verstrekt. De Verkoper zal de Verkoper hierover informeren na ontvangst van de klachtmelding.
-
Indien de Klant ervoor kiest de overeenkomst te herroepen, worden alle door de Klant gedane betalingen, inclusief leveringskosten, zo spoedig mogelijk terugbetaald, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat de Klant op de hoogte is gesteld van de positieve afhandeling van de klacht door de Winkel. Terugbetalingen via betaalkaart of elektronische overboeking worden gedaan op de bankrekening waarmee de betaling is verricht, tenzij de Klant vóór de terugbetaling expliciet een andere terugbetalingsinstructie heeft gegeven die voor hem geen extra kosten met zich meebrengt.
-
In geval van een geschil tussen de Winkel en de Klant over de geldigheid van de weigering om een klacht in behandeling te nemen, heeft een Klant die een Consument is het recht om buitengerechtelijke methoden te gebruiken voor het oplossen van klachten en het afdwingen van vorderingen. De Klant kan gebruikmaken van mediation of arbitrage door bij de instantie waar de procedure zal plaatsvinden het daarvoor bestemde formulier in te dienen: een verzoek om mediation of een verzoek om arbitrage. Een lijst met voorbeeldinstanties en contactgegevens is beschikbaar op de website. www.uokik.gov.pl . Verder, op het adres http://ec.europa.eu/consumers/odr De consument heeft toegang tot elektronische geschillenbeslechting via het EU-onlineplatform (ODR-platform). Een dergelijk recht geldt niet voor een ondernemer met consumentenrechten.
§ 9 RECHT OP HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST
-
Een Klant die een Consument of een Ondernemer met consumentenrechten is, kan de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na ontvangst van de zending herroepen. Hij dient vervolgens een verklaring van herroeping in te dienen en de Goederen te retourneren aan de Winkel. Om een herroepingsverklaring in te dienen, kan men gebruikmaken van het herroepingsformulier dat bij de Regels is gevoegd. De termijn wordt als nageleefd beschouwd indien de Consument of Ondernemer met consumentenrechten de herroepingsverklaring schriftelijk naar het adres van de Verkoper of elektronisch naar het e-mailadres: meow@meowbaby.nl stuurt, uiterlijk op de laatste dag van de termijn van 14 dagen. Na ontvangst van de herroepingsverklaring langs elektronische weg op bovenstaand e-mailadres of postadres, bevestigt de Verkoper onverwijld de ontvangst ervan door informatie te sturen naar het internetmailadres van de herroepende partij. Een herroepingsverklaring die na de bovengenoemde termijn wordt ingediend, heeft geen rechtskracht.
-
Goederen dienen in ongewijzigde en complete staat, zonder gebruikssporen, te worden geretourneerd, tenzij de wijziging noodzakelijk was binnen het kader van normaal beheer. Dit betekent dat de consument of ondernemer met consumentenrechten de goederen dient te behandelen rekening houdend met de noodzaak van eventuele latere retournering. Zij zijn aansprakelijk voor waardevermindering van het artikel als gevolg van gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen. Indien de geretourneerde goederen onvolledig zijn of gebruikssporen vertonen die verder gaan dan normaal beheer, behoudt de Winkel zich het recht voor om de zending te weigeren of het terug te betalen bedrag te verlagen met de waarde van de beschadigde goederen, naar eigen goeddunken van de Winkel.
-
Het herroepingsrecht van de Consument of Ondernemer is niet van toepassing indien het onderwerp van de Bestelling onder meer een overeenkomst betreft:
-
wanneer het voorwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd goed is, dat volgens specificaties van de consument is vervaardigd of dat dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen;
-
wanneer het voorwerp van de dienst bestaat uit goederen die na levering door hun aard onlosmakelijk met andere zaken zijn verbonden;
-
-
De geretourneerde goederen dienen uiterlijk 14 dagen na de herroeping van de overeenkomst, samen met de herroepingsverklaring, te worden teruggestuurd naar het magazijnadres van de winkel, d.w.z. ul. Witkowice 1, 78-100 Kołobrzeg. De consument of ondernemer met consumentenrechten draagt alleen de directe kosten voor het terugzenden van het product naar de winkel (retourverzendkosten).
-
Indien de Consument of Ondernemer de overeenkomst herroept, worden alle betalingen die de Consument of Ondernemer heeft gedaan, inclusief leveringskosten, onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen nadat de Winkel de herroepingsverklaring heeft ontvangen, aan de Consument of Ondernemer terugbetaald.
-
Terugbetalingen van betalingen die via betaalkaart of elektronische overboeking zijn verricht, worden gedaan op de bankrekening waarvan de betaling is verricht, tenzij de Klant vóór de terugbetaling expliciet een andere terugbetalingsinstructie geeft die voor hem geen extra kosten met zich meebrengt (bijvoorbeeld in de herroepingsverklaring).
-
De winkel mag de terugbetaling van de van de Koper ontvangen betalingen opschorten totdat de bestelde goederen door de Koper zijn geretourneerd of totdat de Koper een bewijs van retournering overlegt, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
§ 10 BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS
De bepalingen inzake de bescherming van de persoonsgegevens van Klanten door de Verkoper zijn opgenomen in het Privacy- en Cookiebeleid dat beschikbaar is op de website van de Winkel.
§ 11 SLOTBEPALINGEN
-
Voor elk product dat door de Winkel wordt verkocht, wordt een btw-factuur of een ander afrekeningsdocument opgesteld dat voldoet aan de toepasselijke belastingvoorschriften. De btw-factuur wordt elektronisch verzonden naar het door de Klant opgegeven e-mailadres of op de traditionele manier bij levering van de goederen. Aanvaarding van de Algemene Voorwaarden houdt tevens in dat u akkoord gaat met het elektronisch ontvangen van facturen.
-
Pools recht is van toepassing. Geschillen tussen de Klant en de Verkoper worden beslecht door de bevoegde rechtbank in de regio van de statutaire zetel van de Verkoper, met dien verstande dat geschillen waarbij Consumenten betrokken zijn, worden beslecht door de bevoegde rechtbank volgens de regels van het burgerlijk procesrecht. Deze Algemene Voorwaarden zijn onderworpen aan Pools recht en worden dienovereenkomstig geïnterpreteerd. Deze Algemene Voorwaarden beperken geenszins de consumentenbeschermingsrechten die de gebruiker kan genieten op grond van dwingende bepalingen in zijn of haar land van verblijf.
-
De Verkoper behoudt zich het recht voor de Algemene Voorwaarden te wijzigen. De Verkoper zal geregistreerde Klanten per e-mail op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in de Algemene Voorwaarden en hen het recht geven de overeenkomst binnen 14 dagen te beëindigen. Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden treden 14 dagen na kennisgeving in werking. Bestellingen geplaatst vóór de ingangsdatum van de wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden worden uitgevoerd op basis van de bepalingen die van kracht waren op de datum waarop de Bestelling werd geplaatst.
Bijlage nr. 1
SJABLOON VAN HET HERROEPINGSFORMULIER VOOR VERKOPEN OP AFSTAND
Plaats, datum................
.............................................
.............................................
.............................................
Naam en achternaam, adres, telefoonnummer
MATHILDE Sp. z o. o.
Witkowicestraat 1
78-100 Kołobrzeg
Stelling
over herroeping van een overeenkomst op afstand
Ik, ........................................, herroep hierbij de koopovereenkomst voor de volgende producten:
- ................................…..........…..........…..........…..........…....
- ................................…..........…..........…..........…..........…....
- ................................…..........…..........…..........…..........…....
- ................................…..........…..........…..........…..........…....
- ................................…..........…..........…..........…..........…....
Ik bevestig dat ik de producten retourneer overeenkomstig de wet van 30/05/2014 betreffende consumentenrechten.
Het contract betreft ordernummer ..............................................
Datum van ontvangst van de goederen .................................................................
Bankrekeningnummer (waarop het bedrag wordt teruggestort):
...................................................................................................
Handtekening van de consument of ondernemer met betrekking tot consumentenrechten



